stadsfesten dag 1

Igår var det dags för stadsfesten i Eksjö att rulla igång. Jag började min dag hos I för samtal vilket kändes som ett riktigt bra samtal, hon är verkligen grym!
När jag kom hem därifrån låg jag och Elsa och chillade lite i soffan, målade naglarna och gjorde oss redo. Vid halv fyra hämtar vi upp Moa och sen gjorde vi mat. Väntade in mamma och Oskar innan vi åt en god middag alla tillsammans. Fixade oss, dansade till hög musik och var allmänt taggade.
Vi hade beslutat oss för att se invigningen i år som vi aldrig har gjort innan. Det stod överallt att den började tio i åtta så vi kom lite innan där men då spelade dem typ sista låten så det var lite tråkigt. Vi gick då till ett utav öltälten på torget och tänkte att det hade vart kul att se Yohio som spelade vid åtta. Det var väl kul att se honom men han sjöng typ 1 låt live, resten var inspelat, men nu har man sett honom i alla fall. Efter honom spelade Robin, så vi stannade och kollade lite smått på honom innan vi drog till en utav de andra scenerna och kollade på Syster Sol i stället. DET var awesome, hon är en sån sjukt härlig brud, står för var hon tycker och tänker och är bara allmänt mysig. När hon hade spelat klart var jag tvungen att cykla hem och gå ut med Enya en snabbis, och jag har nog aldrig cyklat så snabbt. Mötte upp Moa och Elsa utanför för att släcka törsten. Moa och Elsa hade även stött på Syster Sol och fått ett kort med henne, så avis är jag, men men! 
Vi fortsatte innåt på området för att ladda upp för nästa spelning. Då sprang vi på Elle, Johannes och Johannes kompis. Så himla mysigt och skönt att vi kunde hitta dem mitt i allt kaos. Gick in på waxblekarn och fick oss lite dricka så vi gick upp till pappa för att gå på toa, dricka och kunna prata lite. 
Men sen stack vi ner för att kolla på Norlie & KKV, FY FAAAAAAAAAAAANNNNNN vad grymt det var. Regnade dock lite men det stoppade oss verkligen INTE. Dem skulle kommit förra året men då blev alla deras spelningar inställda pga sjukdom. Vi dansade som bara den och njöt riktigt mycket. Det var seriöst det bästa på hela kvällen.
Efter det så stack vi upp till torget igen för att kolla på Darin. Hann kolla på några låtar i alla fall innan himlen öppnade sig och det verkligen SPÖREGNADE. Blev helt jäkla genomblöt, så vi stannade hos pappa tills det slutat regna och sen gick vi hem och sov.
Idag kör vi på det igen!
 
Ni får lite bilder här också, dem flesta utav bilderna från spelningarna är lite dålig, vilket suger.. 
Min outfit. Toppen fick jag av Elsa igår. Har letat efter en såååå länge och jag älskar den!
 
 Brudarna <3
 
 Fin konst på gågatan
 
 Stora scenen, invigning med kärlekspiraterna.
 
 Robin!
 
 En väldigt suddig Syster Sol...! 
 
 Norlie & KKV
 
 Norlie & KKV, bästa ever!!
 
När Darin spelade dog min mobil!

Kommentera här: